
1. NIAT BEKERJA SEBAGAI IBADAH
2. JAUHI SIFAT EGO

- Sebagai pekerja, buanglah jauh – jauh perasaan diri kita lebih hebat kerana wanita secara fitrahnya adalah seorang yang lemah – lembut dan sopan tutur katanya
- Jika kita berjawatan tinggi, elakkan tanggapan rezeki pekerja bawahan terletak pada kuasa yang kita ada
- Sebabnya rezeki pekerja tersebut datang dari Allah, kita cuma perantara sahaja
3. MUDAHKAN URUSAN ORANG
- sikap hormat-menghormati tanpa mengira pangkat dan sifat berkasih sayang sesama pekerja akan mewujudkan suasana yang harmoni
- kita juga akan bersungguh-sungguh dalam melaksanakan urusan kerja
- terapkan juga nilai bertolak ansur dengan memudahkan urusan yang sukar

4. JANGAN MERUNGUT
- Betulkan mindset “saya kena buat kerja” kepada “saya mahu buat kerja” supaya kita dapat bekerja dengan tenang dan tak stress
- Dengan mindset ini, kita akan buat kerja bersungguh-sungguh tanpa merungut atau mengeluh
5. MENJAGA HUBUNGAN SESAMA PEKERJA
- Tunjukkan sikap dan tingkah laku kita yang baik kepada semua orang, tak kira dengan siapa kita bertemu atau berurusan di pejabat
- Janganlah di rumah kita bersikap lemah lembut tetapi di pejabat kita bersikap garang dan sombong
"Pejabat ibarat rumah kedua bagi wanita yang bekerja.
Jadi, sia-sia lah kalau kita tak dapat manfaatkan pejabat
sebagai ladang pahala"
Ikhlas,
Meera
_____________________________________________________________________________
Jemput ke website kami untuk tambahkan semangat nak pergi kerja dengan shopping baju kerja baru ☺️
Klik sini >>>>> https://meeraakmar.avana.asia/
No comments:
Post a Comment